Γιατί οι νέοι σήμερα αποφεύγουν τον γάμο;

0
73

Τι ωραίος που είναι ο κόσμος στα μάτια και σ’ όλες τις αισθήσεις των παιδιών! Και η φαντασία ακόμα των παιδιών παριστάνει έναν κόσμο ακόμα ωραιότερον. Τα παιδιά εξιδανικεύοντας τις σχέσεις των γονιών τους ονειρεύονται κι ένα δικό τους οικογενειακό μέλλον παρόμοιο. Τα τυχόν δυσάρεστα και τραυματικά στοιχεία της οικογενειακής τους ζωής τα παραμερίζει μια δυναμική έμφυτη αισιοδοξία της αθωότητας.

Πλησιάζοντας όμως στην εφηβεία το όραμα μιας ωραίας ευγενικής σχέσης βασανίζεται από την αναλυτική, απομονωτική θεώρηση των ηδονών της ζωής. Η διαφθορά των νέων έρχεται με την κακή συμβουλή και κακή ιδέα ότι μία μία οι ηδονές έχουν την αξία τους. Έτσι καταλήγουν και στην τέλεια σατανική πεποίθηση ότι η ζωή είναι ένα σύνολο μεμονωμένων ηδονών.

Αισθάνονται δηλαδή ότι μία γεύση ωραία είναι ωραία από μόνη της ανεξάρτητα από το σύνολο της ζωής. Το ίδιο παθαίνουν και με τις ιδέες, που κι αυτές είναι πηγές ηδονών. Πέφτουν δηλαδή σ’αυτόν τον πειρασμό που η Εκκλησία μας αποκαλεί αίρεση.

Οι νέοι της εποχής μας ιδιαίτερα με την επίδοσή τους στην επιστήμη και στις ιδεολογίες συνηθίζουν να απομονώνουν φαινόμενα και ουσίες της ζωής, για να τα μελετήσουν, κι έτσι αποκόπτονται από το σύνολο της ζωής και μάλιστα λησμονούν ότι όλα τα καλά γίνονται και ακμάζουν γύρω από τον άνθρωπο και συνυφαίνονται με την κοινωνική ζωή των ανθρώπων.

Η μεγάλη ζημιά απ’ αυτήν την παραχάραξη της δημιουργίας γίνεται στη διαχείριση της ερωτικής ωρίμανσης των νέων. Απομονώνουν τον ερωτισμό τους απ’ το πρόσωπο του άλλου (η της άλλης), από την κοινωνική ζωή του, από την οικογενειακή του ιστορία, απ’ το σύνολο του φυσικού, ψυχολογικού και κοινωνικού περιβάλλοντος. Αυτό είναι κυριολεκτικά η πορνεία.

Προτιμούν να σχετιστούν με ένα πρόσωπο-απρόσωπο, που να μην έχει ρίζες οικογενειακές, κοινωνικές, να μην έχει ακόμα και ψυχολογικές ιδιαιτερότητες, ένα πρόσωπο που μακάρι να μην ξέρουν και το όνομά του. Ερωτεύονται τα απρόσωπα μέλη του για μια ικανοποίηση προσωρινή. Λέω προσωρινή, γιατί η μακροχρόνια σχέση φέρνει αναγκαστικά στην επιφάνεια και ψυχολογικές παραμέτρους και οικογενειακές ρίζες και μεταφυσικά ακόμα βιώματα.  Όλα αυτά αντιμάχονται την πορνική σχέση και κουράζουν τον αλιευτή ηδονών. Γι’ αυτό πολλά ζευγάρια χωρίζουν μετά από ολιγόμηνη συμβίωση. Ανακαλύπτουν ότι το πρόσωπο της σχέσης τους έχει γονείς, αδέρφια, συγγενείς άλλους, έχει ιστορία, ιδιαιτερότητες ψυχολογικές, ιδεολογικές, έχει αίσθηση εθνικής υπόστασης, θρησκευτικής και άλλα τέτοια. Μέσα σε όλα αυτά νιώθει τον ερωτισμό του να παίρνει μια θέση σχετική και όχι απόλυτη, να συνδυάζεται με την αγάπη στην πιο προσωπική πνευματική έννοια, να συνυπάρχει τέλος πάντων με το σύνολο της ζωής.

Θ’ αναγκαστεί δηλ. ο νέος ν’ αγαπήσει πλατύτερα και υψηλότερα τον άνθρωπό του, να συμμετάσχει στις ποικίλες ανάγκες και στα προβλήματά του, να πονέσει κιόλας γι’ αυτόν, ν’ αγαπήσει και την οικογένειά του, να επεκτείνει την αγάπη του με την πατρότητα και τη μητρότητα στα παιδιά. Γι’ αυτά είναι αυτό που λένε συχνά ότι ο γάμος σκοτώνει τον έρωτα. Πράγματι σκοτώνει τον πορνικό έρωτα και τον προωθεί στο μυστήριο.

Πολλοί νέοι, που έχουν αναγκαστεί-πιεστεί να δεθούν με τα δεσμά του γάμου, βλέπουν ύστερα προκλήσεις πάλι της πορνικής σχέσης και λιποψυχούν και χαλούν την οικογενειακή τους σχέση, γιατί τους φαίνεται πεζή, συμβατική. Η πορνεία είναι ένα είδωλο, δηλ. ένα δαιμόνιο, και το δαιμόνιο κάνει τα θύματά του ειδωλολάτρες. Να λοιπόν γιατί οι νέοι μας σήμερα αποφεύγουν το γάμο. Τον αποφεύγουν γιατί θ’ αναγκαστούν αργά η γρήγορα ν’ αγαπήσουν τον άνθρωπό τους πλατύτερα ως μέλος μιας οικογένειας, κοινωνίας, βαθύτερα ως πρόσωπο και υψηλότερα ως εικόνα του Θεού. Πολύ ακριβά, σκέφτεται, θα πληρώσω την πολυπόθητη, σύντομη σαρκική ηδονή.

Εμείς ξέρομε ότι ο Θεός έπλασε τη γυναίκα για μία καλή φίλη, σύντροφο του άντρα πρώτα και ύστερα είπε στο ζευγάρι «αυξάνεσθε και πληθύνεσθε…». Κι άφησε ύστερα να επληρώνονται στις σχέσεις των ζευγαριών και οι δύο σκοποί της δημιουργίας του ζεύγους.

Με την ευλογία του Θεού προς τον άνθρωπο-εικόνα του Θεού να προχωρήσει  και στην ομοίωσή του προς Αυτόν, ο άνθρωπος εντάσσει και τον έρωτά του μέσα στον τρόπο αυτόν της ύπαρξής του. Έτσι ο έρωτάς του παίρνει κι αυτός τη θεϊκή ευλογία, λειτουργεί σύμφωνα με το σχέδιο του δημιουργού και τότε γίνεται πηγή ευτυχίας, όπως γίνεται και κάθε έργο του ανθρώπου μέσα στην ευλογία του Θεού. Και δεν υποπτεύονται  οι πολλοί νέοι ότι τον τέλειο έρωτα και την τέλεια ηδονή τη χαίρονται οι άνθρωποι που βαδίζουν την οδό του αγιασμού.

Είναι ωραίο να ζει κανείς τον έρωτά του και συγχρόνως να διατηρεί την αθωότητά του, γιατί δεν εκτρέπεται στην ειδωλολατρία της πορνείας. Το ίδιο άλλωστε συμβαίνει με κάθε σχέση του ανθρώπου με τη δημιουργία. Οι φυσιολάτρες λ.χ. που εκστασιάζονται με τα ωραία τοπία, δεν αποκομίζουν την απόλαυση του γεωργού που πηγαίνει στην εξοχή, για να καλλιεργήσει το χωράφι του, και μέσα σ’ αυτή τη λειτουργία μαθαίνει και «πως αυξάνουν τα κρίνα του αγρού».

Ο Χριστός μας συμβούλευσε: «Ζητείτε πρώτον τη βασιλεία του Θεού και πάντα… προστεθήσεται υμίν». Τα πάντα θ’ αποκτήσει ο άνθρωπος και θα χορτάσουν όλες οι αισθήσεις του την καλλονή και την παρηγοριά της δημιουργίας, αν προτάξει τη βασιλεία του Θεού και το θέλημά Του.

Έτσι, παιδιά μας, αν επιμείνετε στην ειδωλολατρική προσέγγιση των ηδονών, θα βασανίζεστε ισόβια από το κενό και την αντίφαση ανάμεσα στον έρωτα των παιδικών ονείρων σας και στην κόλαση της πορνικής κοσμικής σχέσης. Γι’ αυτό αναζητήστε την πηγή της σωστής σχέσης και προσέλθετε στον δημιουργό της.

Κωνσταντίνου Γανωτή
Φιλολόγου-Συγγραφέως
Please follow and like us:
Facebook
Facebook
Google+
Google+
https://pagoinia.gr/%ce%b3%ce%b9%ce%b1%cf%84%ce%af-%ce%bf%ce%b9-%ce%bd%ce%ad%ce%bf%ce%b9-%cf%83%ce%ae%ce%bc%ce%b5%cf%81%ce%b1-%ce%b1%cf%80%ce%bf%cf%86%ce%b5%cf%8d%ce%b3%ce%bf%cf%85%ce%bd-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%b3%ce%ac/
Instagram
Follow by Email